29 Eylül 2015 Salı

İki çocuk ile seyahat .!

Anne olmadan önce birileri,hadi şuraya tatile gidelim dediği zaman durdurulamazdık değil mi ? E şimdi ne duruyoruz o zaman dediğimde,çocuklarla nasıl gideceğiz dediğinizi duyar gibi oluyorum..
Özellikle benim gibi 2 veya daha fazla çocuk sahibi olanlarımızın en büyük sıkıntılarından biri de ulaşım araçlarında oyalamak.Sadece Ela varken oyalamak daha kolaydı.Gerçi kendisi uykucu olduğundan en fazla döner poposunu uyurdu.Ama Eda aramıza geldikten sonra biraz daha zorlandık.Çünkü Eda oto koltuğunda bile oturmayan bir bebekti.Ki hala öyle malesef.Binbir zorluklarla oturtuyoruz..
Bu sene İzmir'e gidiceğim kesinleştiği anda hemen uçak biletimi aldım.Nasıl oyalıyacağım,nasıl gidicez aklımda binbir tilki tabi.
Yanıma boyama kitabı aldım,tablet içine eğitici oyunlar yükledim..Tabi ben o kadar ay düşün ne yapacağım diye,kızlar uçağa bindiği gibi uyudu =)) Motor sesi ninni gibi geldi sanırım.O kadar hazırlığı boşuna yaptım derken,yan koltukta 4 yaşlarında bir erkek çocuğu kendini parçaladı ağlamaktan resmen.Annesi ise sakinleştirmeye çalışmak yerine sussana oğlum diye sesini yükseltince,korkudan dahada çok ağlamaya başladı..Annesinin izini ile yanıma aldım ve beraber boya yapmaya başladık..Sıkılmasına fırsat kalmadan çoktan alçalmıştık bile..Ah keşke oyalamak için yanınıza birşeyler alsaydınız dediğimde ;bir de onun ıvır zıvırıyla uğraşamam dedi gayet..
Kurban bayramının 2.günü kızlarla İstanbula gittik.Ben yine oyalamak için yanıma eşyalar aldım.Hatta koltuk arkası tv de vardı.Ama çocuk bu! Bu sefer elimdekiler yeterli gelmedi,Eda acıktı ve inat edip sütünü içmedi,yemeğini de yemedi..Gideceğimiz 2 saatlik yol bayram trafiği yüzünden 4 saate çıkınca huzursuz oldular.Sağ olsun bazı yolcular yanlarına aldı Eda yı..Taa ki arka koltuklardan bir amca :Allah cezasını yaa nasıl çocuk bu sesi kesilmedi diyene kadar..Yolcuların hepsi benimle birlikte tepkisini dile getirdi..Konu evlatlarım olunca asla sessiz kalmam kusura bakmıycak kimse..Amca sesini kesmeyince çareyi otobusten indirmekte buldu şöför..El salladım sadece ;)
Sevgili anneler..Çocuklarınız yolda ağlayabilir,bağırabilir,inip dolaşmak isteyebilir.Lütfen bu durum karşısında siz ezilmeyin..Adı üatünde çocuk ! Biz bile biraz trafik şişse offf demiyormuyuz,onlar ne yapsın..

Oyalamak için yanımıza neler alabiliriz diyorsanız ;
* Boyama kalemi ve kitabı
*Tablet kullanmasına müsade ediyorsanız içine sevdiği videoları,şarkıları,eğitici oyunları yükleyin
*Atıştırıcı gıdalar.Elma dilimi,çubuk kraker,sandviç vs
*En sevdiği oyuncağı veya uyku arkadaşı

Bu arada biberonlarndan suyu ve sütünü,mamasını ihmal etmeyin..Ve lütfen otobuslerde  daha rahat yolculuk için, yandaki koltuğuda satın alın (mümkünse)